יום חמישי, 10 בינואר 2013

Brainstorming Sessions

עברו עליך בטח ימים לא קלים, בילית את השבועות, אם לא החודשים האחרונים בתהליך הגיוס, בין אם בנית צוות חדש, או בין אם גייסת עוד עובדים נוספים לצוות קיים, בין אם אנשים עזבו את הצוות או בין אם נעזבו בשל חוסר התאמה, בין כך או כך כל מנהל פיתוח (ולא רק פיתוח) ימצא עצמו במקום הזה שבו מגיעים אנשים חדשים לצוות, לרוב הם יהיו פחות מנוסים ממך וצמאים לידע ולנסיון שלך.

מה עכשיו? איך זה קורה? איך לוקחים את החומר האנושי הזה שמפוצץ ברצון להצליח אבל בנסיון טכנולוגי מועט אם בכלל? מתחילים ממשפט פשוט, שתמיד נשמע טוב יותר באנגלית...
Being a great manager - is good for your boss
Being a brilliant mentor - is best for your team

יאללה מספיק סיסמאות, בואו ניגש לעבודה!
לוחות זמנים, תעדופים, גאנט, ישיבות, והיכולת שלי לדחוף קדימה - הכל טוב ויפה, אבל עצרו שניה ותחשבו מה לעזאזל עשיתם בשביל הצוות שלכם לאחרונה? איך נראה השבוע/החודש/3 חודשים/חצי שנה ראשונה של איש צוות חדש? מהיא הדינמיקה בצוות? האם חולקים ידע? האם יש לכם איש מפתח בלעדיו אתם אבודים? האם אנשים מתקשרים זה עם זה מלבד לחלוק חוויות סוף שבוע? האם הם עושים code review אחד לשני? האם אני כמנהל פיתוח עשיתי להם? האם היו ניצולים תוך כדי החוויה? :-)
Brainstorming Sessions
ה-דרך ה-כי טובה להגיע לכל כך הרבה שיפורים בצורה כל כך פשוטה שזה פשע לא לנסות, אז איך? פשוט מאוד, בכל פעם שאני בתור מנהל הפיתוח, נתקל בבעיה אצל אחת המפתחים/בודקים, באג שנגרם מהבנת לוגיקה שגויה, אלגוריתם מעניין, טכנלוגיה חדשה, או כל דבר שלרגע נדמה לי שיכול לעניין עוד מישהו בחדר מלבדי אני לוקח נשימה עמוקה ו...
  1. מפסיק את עבודת כל הצוות, קורא לכולם מסביב לאחד המסכים ומתחיל לפתוח בדיון
  2. אם אפשר כבר בשלב זה לתת את הבמה לאחד מהצוות, מעולה, אם לא אני מציג את הנושא
  3. כעת הבמה עוברת לגמרי ממני לצוות, כל אחד מתחיל להציג דרכי פתרון שונות, בדר"כ הן יגיעו מהצורה הברורה והפשוטה למורכבת והאלגנטית
  4. דיון כזה אורך בדר"כ 10-20 דק'
  5. אם זהו צוות חדש לגמרי, ללא כל נסיון, הוא מקבל 2-3 דיונים כאלה כל יום (כן כל יום) במשך 3 חודשים, אם זה צוות ממוצע - לפי הצורך
הרעיון הוא פשוט אז מה בעצם קיבלנו?
  • ראשית כל זה כיף, זה מעורר, זה שובר שגרה, זה מכניס קצת צבע!
  • אנחנו נותנים לצוות את הדרך לחלוק את הידע, לעודד חשיבה יצירתית, מחוץ לקופסא ולקיוביק הקטן שלי
  • להגיע לפתרונות יצירתיים
  • מוציאים את האגו מהמשוואה - כי עכשיו זה, תוך כדי חוויה כזו שכולם לוקחים בה חלק, זה לא כ"כ נורא לבקש עזרה.
  • לתת לי בתור מנהל הצוות את האפשרות להבין מי חזק יותר ואיפה תוך כדי הדיון מבלי שאני כלל לקוח בו חלק, אולי מדי פעם מכוון את הדיון.
  • ואף יותר חשוב מכך, לגרום לאנשים לתקשר, אנשים יכולים לשבת אחד ליד השני במשך חודשים ארוכים מבלי לחלוק ידע, מבלי להפרות אחד את השני...
  • אחרי כמה פעמים כללו יקרה מחזה נפלא - הצוות יתחיל לבצע דיונים כאלה ללא עזרתך, אם הגעת לשם - שאפו!

דרך אגב החלק הכי קשה בכל הסיפור הזה (כי די ברור שהאופרציה היא פשוטה להחריד והמאמץ הוא מינימלי) הוא לגרום לעצמי בתור מנהל הפיתוח, להבין שזה לא בזבוז של זמן, שגם אם רוצים את הכל כאן ועכשיו (!) הכי מהר (!) ואם אפשר אתמול (!) Brainstorming Sessions הן ההשקעה הכי גדולה שאני יכול להשקיע ולא רק בצוות אלא בעצמי, אני גורם לצוות להיות פחות ופחות תלוי בי ויותר עצמאי, הניצנים שאשתול היום, יפרחו בעוד כמה שבועות והמידע יעבור מפה לאוזן, כבר לא יהיה לי איש מפתח אחד שבלעדיו הצוות קורס, אם תהיה בעיה אף אחד לא יתביש לשאול את זה שיושב לימינו ובכלל תהיה אווירה של שיתוף והעשרה...
מה שמשאיר לי הרבה יותר זמן לגלוש באתרי נופש ולדמיין את החופשה הבאה... 


בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה