יום רביעי, 26 בדצמבר 2012

מוטיביה - בעצם למה לי לשפר יכולות ניהול הפיתוח?

איך נראית השגרה היומיומית שלנו?

כמפתחים/בודקים
  • אנחנו מהססים ללמוד טכנולוגיות אחרות (למרות שהטייטל רומז ההפך)
  • בדיוק קראתי מאמר מעניין על טכנולוגיה חדשה, אבל אני לא בטוח שזה יעניין אחרים
  • אני מעולם לא מתעמת עם ראש הצוות שלי, מה הסיכוי שאחדש לו?
  • אין מצב שאני מעיר על הקוד של הבחור שיושב לצידי, אני עלול לפגוע ברגשותיו...
  • אנחנו מתרכזים ב"לגרום לזה לעבוד, כאן, עכשיו ומהר" כל השאר יכול להמתין
כמפתחים בכירים/ארכיטקטים
  • מתעוררים לגלות שאנחנו חיים באותה הבועה הטכנולוגית החד גונית כבר שנים
  • ודי נוח לנו שם, בבועה, אין צורך מיידי בחידושים, בלמידה, באתגרים: if it ain't broke... don't fix it 
  • תוך כדי פיהוק פתאום שמים לב שהמפתחים הצעירים נושאים אלינו עיניים 24/7
  • הפכנו מדולפינים זריזים וחיוניים לליוותני מידע גדולים ומסורבלים, חוששים מהיום בו נאלץ לצאת מהבועה
כראשי צוותים
  • אנחנו נותנים דגש להגדרת המשימות, עמידה בלוחות זמנים ותעדופים על חשבון הצוות שלנו, האנשים
  • אנחנו מגיעים עם אג'נדה יצוקה מנסיון העבר, ולא מגלים פתיחות לרעיונות חדשים, שונים
  • בקצות האצבעות מרגישים את חוסר השליטה בפרטים הקטנים של הפיתוח, ומשלימים איתה
  • משאירים משימות לרגע האחרון רק בכדי לגלות שהוא לא קיים
  • מהססים כשפוגשים כלים/טכנולוגיות חדשות, נצמדים למוכר ולברור 

התוצאה לא מאחרת להגיע...

המפתחים כותבים קוד באיכות נמוכה, בשימוש מינימלי, אם בכלל, בעקרונות תכנות מונחה עצמים
אנחנו לא מבינים איך זה קרה? אנחנו מנהלים טובים כל כך (נכון, אבל מנהלים של מה?)
המוצר עובד, הקוד מתקמפל ורץ, ואנחנו נושמים לרווחה בסוף כל יום
אך חוששים להרים בעצמנו את מכסה המנוע של הצוות שלנו (מי יודע מה נמצא תחתיו?)
אנחנו תקועים באותה החברה כבר שנים, מדי פעם מנסים לגשש אבל ברגע האמת חוזרים לבטוח ולמוכר
כאשר עמוק בפנים, שמים לב שעם הזמן זה רק הולך ונהיה קשה יותר (we become - comfortably numb)
כאשר נתקלים בבאזז חדש רצים לחפש קורס/יועץ/הכוונה מלמעלה בחוסר אונים
רק כדי לגלות שיכולנו להגיע לכל התובנות בכוחות עצמנו

גם אם זו היתה ראיה מעט פסימית, יתכן והיכן שהוא יכולתי להודות בנקודה אחת או שתיים, אז מה אני עושה מפה? איך אני משפר את יכולות הפיתוח? יכולות הניהול וההובלה? איך אני נהיה מנטור לצוות תחתיו? 

איך אני מפסיק לנהל משימות, ומתחיל לנהל אנשים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה